Rätt it-support i rätt tid

20 maj 2021 william eriksson

Någonsin känt att den där förbaskade datorn snarast bör åka till silikonhimlen genom ett abrupt avslut på livscykeln medelst en snabb färd rakt in i närmsta stenvägg? Du är inte ensam, men oftast så klarar man av att behärska sig, speciellt när hela kundregistret ligger där utan den där backupen man skulle ha gjort men aldrig gjorde. 

Så ja, backup är viktigt, men faktum är att det ska man inte behöva komma ihåg, det ska såklart göras per automatik utan strul. Kanske onödigt att avsluta datorns liv så abrupt ändå, men det är iallafall skönt att datan inte riskerar att försvinna oavsett anledning. 

 

 

Saker sker inte alltid när man vill

Att ha ett automatiserat flöde i arbetet och slippa tänka på datorkrångel, oavsett om det är på grund av hetsigt temperament, olyckor eller intrångsförsök, och att snabbt kunna få tag i rätt kompetens, är ofta avgörande för att inte hela produktionskedjan ska drabbas.

Rätt lösning är då att redan ha avtalat om it-support i förtid, där it-supporten redan har kunskap om just era system för både hårdvara och mjukvara. När behovet uppstår, för låt oss vara ärliga, det händer även för den mest tekniskt lagda ibland, då är det skönt att vara förberedd.

Att snabbt komma igång efter problem, oavsett orsak, och att minimera att problem uppstår med förebyggande arbete är guld värt. När akut behov av hjälp uppstår så kan det redan vara för sent, virus som krypterar filerna i utpressningsförsök kan bli en dyr historia. Exemplen är många då det varit bättre att tänka till innan. Det gäller för avtal om it-support likväl som att kasta datorn i väggen.

Att kunna få snabb hjälp att lösa problem, samt att förebygga att problem uppstår från första början, är viktigt. Detta kräver att du i god tid anlitar rätt it-support för just din verksamhet.

Fler nyheter